Semua biskut tempatan bebas melamin

PUTRAJAYA 22 Okt. – Kementerian Kesihatan hari ini mengesahkan semua produk biskut keluaran tempatan yang berada di pasaran termasuk untuk tujuan eksport adalah bebas daripada pencemaran kandungan melamin yang tinggi.

Menterinya, Datuk Liow Tiong Lai berkata, pencemaran pada produk tersebut dapat diselesaikan dengan pantas apabila kementerian berjaya mengenal pasti tiga syarikat pengeluar agen penaik amonia bikarbonat dari China yang mengandungi kandungan melamin yang tinggi.

"Pengimportan amonia bikarbonat dari syarikat berkenaan yang telah dikenalpasti itu diletakkan di bawah pemeriksaan tahap enam iaitu penolakan secara total."

"Orang ramai tidak perlu bimbang dengan produk biskut tempatan kerana kementerian sentiasa membuat pemantauan rapi,'' katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat bersama lebih 50 pengusaha produk biskut tempatan di sini.

Beliau menjelaskan perkembangan terkini mengenai isu pencemaran melamin termasuk yang terbaru membabitkan amonia bikarbonat. - Utusan

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?