Pelajar Makin Biadab; Ingat Kesan Buruknya


"Cuba fikir tentang tahap emosi pelajar hari ini sehingga sanggup berlaku biadab kepada guru yang mendidiknya setiap hari. Bagi pelajar seperti ini bertaubatlah nanti buruk kesannya kepada hidup anda kemudian hari. Ingatlah guru bak ibubapa kita. Kalau mereka tidak restu tak berkat hidup kita. Allah pun tidak redha, siapa pun tidak redha. Malaikat pun tidak redha; sedangkan Para Malaikat sentiasa menghamparkan sayapnya menaungi pelajar yang menuntut ilmu dengan ikhlas dan mendoakan mereka. Semut dan ikan pun doakan mereka tapi jika biadab dengan guru ikan dan semut pun kutuk mereka. Takutilah doa makhluk Allah ini..."

- isma daud

Tajuk Asal: Apa nak jadi bebudak sekolah sekarang ni??

KANGAR: Kejadian guru diserang pelajar lelaki sering dilaporkan, tetapi di sebuah sekolah menengah di sini, pelajar perempuan pula menjadikan seorang guru wanita sebagai sasaran berikutan tidak berpuas hati ditegur lewat menghantar tugasan sekolah.

Mulanya, guru itu, Azahana Ibrahim, 27, yang mengajar subjek Fizik menegur seorang pelajar perempuan tingkatan dua di kelas kira-kira jam 10 pagi kerana dia bukan saja lewat menghantar tugasan sekolah, tetapi turut menulis tulisan ‘gila babi’ di belakang kertas folionya.

Azahana yang terkejut dengan perbuatan pelajar terbabit lalu bertanya, tulisan yang kasar itu ditujukan kepada siapa.

Teruskan membaca di sini>> Harian Metro @ Utusan Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?