Kulit Buku FIQH Al-HARAKAH Jadi Isu

Oleh isma daud


Apa ada pada sepanduk ini?



Semasa saya menjadi hakim sepanduk peringkat Bahagian Sibu baru-baru ini tidaklah saya nampak apa-apa salahnya sepanduk ini. Tapi hari ini saya dilaporkan oleh seorang Ustaz bahawa dia dipanggil kerana ada orang report bahawa ada usaha memasukkan elemen parti pembangkang di Sarawak melalui sepanduk.

Nampak sungguh takutnya orang Sarawak kepada pembangkang seperti PAS (Parti Islam SeMalaysia), sehingga setakat meletak buku yang dikarang oleh Abdul Hadi Awang dengan tajuk Fiqh al-Harakah melalui Sirah Nabawiah sudah bergegar ketakutan.

Ada pihak rasa tidak puas hati dan memanggil ustaz ini untuk penjelasan. Kalau buku sebegitu nampak sangat, tapi maksiat depan mata buat tidak tahu saja. Tandus sungguhlah jiwa Islam  manusia seperti ini. Mungkin kerana ternampak perkataan HARAKAH atas jodol buku dan nama Abdul Hadi Awang agaknya maka matanya boleh terbuka luas dan membuat report.


Ini ketakutan peringkat apa ini???  Kalau kanser boleh jadi peringkat 4...

Saya cuba dapatkan maklumat daripada pihak yang terlibat , memberitahu bahawa mereka tiada niatpun mahu meletakkan buku untuk mempromosi pembangkang, tetapi melihat kepada "eloknya" sudut itu diletakkan gambar buku sebagai wadah "memperkasa ummah" melalui ilmu pengetahuan sebagai tema Maulidur Rasul 2010.. Tidak terfikir sama sekali ianya menjadi isu. Mereka pun tidak sengaja tapi mungkin Allah mahu ianya berlaku, bukan kehendak mereka.

Orang Jahil biasanya akan memusuhi apa yang dijahilinya. Tengok HARAKAH mesti nampak akhbar HARAKAH, tidak boleh beza lagi mana buruk baiknya. Macam orang takut HANTU, tidak tahu beza lagi mana SYAITAN dengan mana POKOK PISANG. Dihukum hantu semuanya...

Fikir-fikirkanlah!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?