Kukuhnya Pegangan Terhadap Perkara Tahyul Dan Khurafat

Oleh isma daud
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/10/upacara-apa-yang-ds-zambry-sedang-buat.html


Bila kita semak buku PAFA budak-budak sekolah tertulis perkara yang membatalkan iman seseorang itu ialah melakukan perkara tahyul dan khurafat. Tidak payah rujuk kitab-kitab besar. Sudah terpahat di situ. Sayang sungguh puak-puak sekular yang berselindung di balik Islam ini tanpa rasa segan silu melakukan hal-hal bidaah besar yang boleh menjatuhkan seseorang dalam perkara syirik.

Para ilmuan Islam berbuih-buih mulut mengajar, mendidik masyarakat betapa sesatnya mereka yang terus-menerus melakukan kerja-kerja tahyul dan khurafat ini. Bagaimana orang ramai nak faham Islam jika pemimpin yang mereka lantik, yang nampak berjurus (walau rampas MB dari tangan orang lain secara undang-undang) terus melakukan kerja-kerja yang nyata bertentangan sama sekali dengan ajaran dan kepercayaan Islam ini.

Berdoa Kepada Allah
Inilah penyakit pemimpim UMNO dan komponannya yang selalu mempertahankan adab budaya yang kadang-kadang dicampuraduk dan disesuaikan di antara hal-hal khurafat dengan berdoa kepada Allah SWT. Sedangkan Allah SWT memerintahkan mereka supaya benar-benar menentang syaitan dan sekutunya,, yang tidak lain hanya menyesatkan manusia daripada jalan Allah SWT. Itulah yang diagungkannya. Sementara perintah Allah SWT susah benar hendak diikutnya, undang-undang Allah SWT ditentang sehabisnya dengan pelbagai alasan. Sungguh busuk akhlak mereka ini.

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?