Kembali ke Sibu Bersama Harapan Baru.

Oleh isma daud

Setelah sebulan lebih berada di kampung halaman, bersama keluarga dan warga desa yang ramah dan mesra di Bumi Terengganu Darul Iman, kini saya dan anak-isteri kembali memijak bumi Sibu Sarawak. Ini bermakna tugasan saya untuk tahun 2010 akan bermula. Saya berdoa agar tahun 2010 memberi lebih sirna setelah mengharungi tahun 2009 dengan penuh cabaran dan dugaan, penuh suka dan duga.

Bagi saya tahun 2009 adalah tahun yang merubah lanskap dan method dakwah yang boleh saya sampaikan di bumi sibu ini. Biarpun banyak halangan dan cabaran, sedikitpun tidak mematahkan semangat dan melemahkan keimanan saya. Bahkan kini saya mula merasa lebih kuat untuk menghadapi tahun 2010 yang akan tiba beberapa hari lagi.

Sementara itu tahun 1431H baru muncul mentarinya dan saya berdoa kepada Allah SWT agar kehadirannya bersama semangat hijrah akan merubah daya fikir kita untuk berjuang dan lebih menghayati ajaran Islam dengan sebenar-benarnya.

Insya Allah segala pengalaman berada di desa tercinta akan saya coretkan dalam bicara mendatang. Sesungguhnya terlalu banyak kenangan manis untuk dikenangi. Apapun saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang menerima saya dan keluarga saya dengan hati dan jiwa terbuka.

Mudah-mudahan Allah akan menumukan kita semula dalam naungan rahmat dan limpah kurnianya yang tidak terhingga. Jika dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur pasti kita bersua semua.

Terima kasih daun keladi, tahun depan, insya Allah jumpa lagi. Wassalam.

Comments

faisal said…
insyaallah kalo ada rezki kita jumpa lg yer abg..bnyk kenangan manis semasa berada di rumah abg..kalo panjang umur saya & mrh rezki nk ke Sibu pulak..terima kasih bnyk2 atas layanan yg baik..Allah saja dpt balas jasa baik abg sekeluarga..

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?