Majlis Penghargaan Dan Perpisahan PS GPI Sibu.

Oleh isma daud

"Think Tank" Pelan Strategik Guru Pendidikan Islam telah dibentuk untuk memancu pergerakan GPI@J-Qaf di Sibu dengan harapan mereka mampu memberi khidmat terbaik kepada ahli masyarakat Islam di sini.

Kumpulan yang terdiri daripada barisan GPI ini akan kehilangan beberapa tenaga penting bermula tahun depan bila ada daripada mereka ini akan berpindah antara bahagian atau negeri. Sesungguhnya sumbangan mereka di belakang tabir ini banyak menggerak aktiviti GPI@J-Qaf lain untuk sama-sama meninggikan syiar Islam di sini. Biarpun bergerak di balik tabir; merekalah sebenarnya perancang utama kepada sebarang aktiviti GPI@J-Qaf di sini.

Antara program besar tahun ini ialah Ijtimak GPI@J-Qaf Bahagian Sibu, Program Tazkirah Bulanan di Masjid dan Surau sekitar Bandar Sibu, Iftar Jama'ie, Ramah-tamah Aidil-Fitri Dan Persembahan Kebudayaan Islam, Usrah Muslimah Untuk Saudara Kita, Ihya Masjid Ramadhan dan terakhir Kem Literasi Al-Quran. Sebenarnya banyak lagi program yang di rancang tetapi masih banyak halangan yang perlu dirungkaikan untuk lebih berjaya dalam sebarang aktiviti pada masa akan datang.


Semalam diadakan satu majlis ringkas di Restoren Kasturi, Sibu bagi meraikan dua ustazah yang merupakan rakan pemikir penting, yang telah memberi khidmat terbaik mereka sepanjang berada di sini. Majlis ini adalah sebagai tanda penghargaan daripada Unit Pendidikan Islam Dan Moral (UPIM), Pejabat Pelajaran Daerah Sibu  kepada semua tenaga PS GPI tahun ini khususnya kepada dua ustazah yang akan berpindah ini.

Semoga mereka ini akan membawa bersama kenangan pahit-manis  sepanjang berada di Sibu dan menjadikannya sebagai pendorong kejayaan apabila berada di tempat baru nanti. Sesungguhnya berada dalam kumpulan kecil ini telah memberi pengalaman berharga dalam menggerakkan sesebuah organisasi.


Sikap-sikap positif terhadap diri dan orang lain, sentiasa bersemangat,  bersikap tabah, berani dan berwawasan  menjadi resepi kejayaan untuk sebarang aktiviti sebelum ini.

Dalam majlis ringkas ini kami sempat berbincang secara santai segala permasalahan dan cadangan-cadangan untuk membaik-pulihkan perjalanan PS GPI ini bagi tahun mendatang. Sempat juga bertukar-fikiran dan mendengar pesanan akhir dari mereka yang akan meninggalkan kami di sini.

Untuk yang pergi kami ucapkan selamat jalan dan terima kasih atas sumbangan cemerlang kalian. Hanya Allah SWT sahaja yang akan membalas segala amal-khairat kalian dengan sebaik-baik ganjarannya.

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?