Sepanjang Jalan Di Sibu

@Facebook ~ "Tinta Dakwah Al Maranji"

~ Salam Persahabatan , Terima Kasih.

Saturday, May 23, 2009

Jika masjid Surau Pintunya di"kunci", Rumah Saya Boleh Menjadi Ganti...

Oleh isma daud


PENGUMUMAN!


Sejajar dengan arahan pekeliling yang dikeluarkan oleh pihak JAIS, Sibu dan MAIS; saya akan memberhentikan semua kuliah saya di surau dan masjid selaras surat pekeliling yang diedarkan Majlis Agama Islam Sarawak yang tidak membenarkan sesiapa yang tidak bertauliah menyampaikan sebarang ceramah, kuliah dan khutbah.

Kecuali program yang diadakan dipremis persendirian seperti kuliah tafsir di Tadika Didik Ria akan terus berjalan sepertimana yang dirancangkan.

Saya ini sekadar anak dagang di Sibu, baik orang layan saya baik juga saya membalasnya. Saya hanya ingin berbakti. Tetapi jika orang sudah tidak sudi, apa erti pada yang memberi. Kata orang; "Hidung tidak mancung, pipi tersorong-sorong".

Kepada masyarakat Sibu yang berbaik hati dengan saya selama ini, saya ucapkan terima kasih. Rumah saya masih terbuka luas kepada sesiapa yang dahagakan ilmu pengetahuan. Rumah saya boleh saya jadikan markaz untuk semua kuliah saya, jika anda sudi.

Saya akan lebih gigih berjuang untuk menegakkan Islam. Jangan ada hati para jamaah yang sedih kerana matinya majlis ilmu di surau dan masjid, kerana masjid surau hari ini ditadbir oleh mereka yang hanya gila kuasa tetapi tidak pula suka memakmurkannya.

Biarpun rumah saya berkatnya tidak sama dengan masjid atau surau, datanglah kita kita masih boleh berbincang akan ilmu yang berguna...

Untuk saya pergi anda terpaksa bayar dengan harga mahal, anda datang ke rumah saya, anda adalah tetamu saya yang saya akan layan dengan sebaiknya...

Jika anda sudi, datanglah kemari......

No comments:

Related Posts with Thumbnails