Sepanjang Jalan Di Sibu

@Facebook ~ "Tinta Dakwah Al Maranji"

~ Salam Persahabatan , Terima Kasih.

Wednesday, October 22, 2008

Mengapa TKO.fm diganggu?

Oleh : isma daud


Saya setiap malam mengikuti siaran tko.fm dan seronok mendengar celoteh GB yang penuh nasihat dan bervariasi. Pelbagai perkembangan terkini pelbagai isu dalam tanahair diulas dengan berani. Info yang dibawa mengubat rasa rindu saya kepada hidup berjamaah walaupun jauh berada di Sibu, rasa macam satu usrah di udara pula.

Malam ni saya masuk agak lewat. Radio sunyi je dan tiada kedengaran suara GB. Apa berlaku agaknya? Saya semak Cbox GB; semacam ada pengacau yang memporak perandakan laman blog GB ni.

Ada juga manusia macam ni, masuk rumah orang nak jadi pengacau sehingga timbul kacau-bilau suasana yang biasanya aman damai. Kalau berbeza pendapat tu biasa, tapi bila lahir pengacau ni suasana aman jadi kacau. Apa tujuan mereka ini mengganggu tko.fm ni. Puak mana ni? Dengan nama "nickname" pun macam pengacau, menggunakan bahawa agak kasar dalam dialek kelantan sehingga timbul pra-sangka tak enak kat karpet GB tu.

Sesiapa pun boleh masuk kat karpet tu untuk kita sama-sama berinteraksi dengan baik. "Katakanlah yang baik atau diam"

Saya menikuti laman ini sejak lepas PRU12 dulu. Dah beberapa kali saya dapati ada yang masuk dan buat kacau. Tapi sejak malam tadi saya tengok macam tak terkawal bila lagak beberapa pengunjung tko.fm cuba bermain api di laman ini. Saya memang tidak suka cara macam ni terus saya keluar malam tadi.

Malam ni.....

Cukup mengecewakan sikap mereka ini....

Saya bantah cara mereka ini.....

21 Oct 08, 23:56
kc: olih kerana kc pun tak dapat dgr siaran dan celoteh gb sendiri jadi kc belum faham kenapa jadi begini sebenarnya cuma kc harap jgnlah blog kesayangan kc ini telah bertukar wajah yg kc tak faham dailek
21 Oct 08, 23:56
Web Sutera: ada aa tomato, tu pasal GB delete semua..
21 Oct 08, 23:55
tomato: ada yg datang buat kacau ker?
21 Oct 08, 23:54
Web Sutera: dah jadi macam forum umno lak mlm tadi, kc
21 Oct 08, 23:54
supik rok-rak: nesgobeng>>> :golek:
21 Oct 08, 23:53
Web Sutera: kc, mlm tadi lagi teruk..gaduh wa cakap lu..
21 Oct 08, 23:53
supik rok-rak: ilmu IT demo tuh ciput lagi jah...ado lagi ore hebat pado demo....tapi doklah mce mr DJ...tak tahe keno tegur...
21 Oct 08, 23:53
kc: kenapa sekarang sahabat2 jadi begini macam cabar mencabar ini sebenarnya tak terjadi sebelum ini apa gb dah tukar matlamat kotak hijau ini ker bagaimana kc tak faham sekarang
21 Oct 08, 23:53
Web Sutera: sejujur saya nak cakap..sakit telinga..
21 Oct 08, 23:52
supik gelenyar: aku nok cari air nesgobeng
21 Oct 08, 23:52
Web Sutera: GB, tlg tamatkan siaran ni awal..
21 Oct 08, 23:52
supik rok-rak: tak payoh bannedlah mr DJ...pah2 nih kawe tok ake masuk doh sini...wat lengoh ko demo jah
21 Oct 08, 23:51
supik rok-rak: parohhh...parohhh/..sie ko abe DJ kito...rok pahe punyo pasal...aku pun dio banned takleh masuk tadi...

No comments:

Related Posts with Thumbnails