Isu Apollo - Jawapan Balas Dari Apollo Foods.

Oleh Topeng_Perak

Assalamu 'alaikum...

 Merujuk kepada dakwaan yang dibuat oleh beberapa pihak didalam beberapa berita & email didalam laman cyber berkenaan isu makanan keluaran Apollo yang dikatakan tidak halal.berikut adalah penjelasan daripada pihak Apollo tentang status halal mereka & beberapa dokumen sokongan disertkan sebagai bukti.

Kepada semua pengguna-pengguna Muslim,

Kami di Apollo telah mendapat banyak pertanyaan daripada pengguna mengenai penggunaan emulsifier E471 di dalam ramuan kek kami yang di dakwa tidak halal. Di sini kami ingin menjelaskan bahawa emulsifier yang digunakan sememangnya mempunyai kod E471 dan berasaskan tumbuhan dan disahkan halal oleh JAKIM. Bersama-sama ini disertakan Sijil Halal Bagi emulsifier tersebut dan aduan-aduan berkaitan perkara ini yang telah dijawab oleh pihak JAKIM. Sila rujuk hyperlink di bawah.

Diharap semua pengguna Muslim lebih bijak menilai setiap khabar angin yang diterima melalui internet samada ianya benar atau tidak sebelum anda menyebarkanya kepada semua.

Sekiranya anda mempunyai sebarang kemusykilan, sila hubungi kami di nombor berikut : 07-2365096/97 - Mr. Terence / Mdm Gan ( Sales & Marketing Dept).

Sekian terima kasih.


Daripada,
Zanawati Binti Amin,
Halal Officer.
Apollo Food Industries Sdn Bhd.

Comments

Popular posts from this blog

Soalan Berkaitan Dengan Talak Bain Sughra Dan Talak Bain Kubra

Isu Agihan Daging Korban Seekor Lembu , Mestikah 7 Bahagian?

Keliru Soal Mandi Wajib Kerana Was-Was

Lawatan Ke Rumah Seri Kenangan ; Hargai Warga Tua

Sepanduk-Sepanduk Menarik Pelbagai Kategori Sempena Pertandingan Sepanduk Maulidur Rasul 1432H/ 2011M

Pekerja Hotel Dan Sisa-Sisa Babi

Hukum Penggunaan Tanduk Rusa

Bila Nak Mulakan Takbir Raya Adha?